Časté dotazy

Obsah:

1. Doprava, platba, vyzvednutí zásilky
2. Technické záležitosti
3. Dodatky


1. Doprava, platba, vyzvednutí zásilky

Je možný osobní odběr?
Alue.cz nenabízí osobní odběr, protože nemá kamennou prodejnu.

Jaký je ceník za dopravu a platbu?
Doporučeně s dodáním na adresu 99kč, nebo Balíkem do ruky 150kč. Balík na poštu 120kč. Dobírka stojí 54kč a úhrada na účet 0kč. Dle aktuálního ceníku České pošty.

Jaká je minimální hodnota objednávky?
Alue.cz e-shop si neúčtuje žádné manipulační poplatky za objednávky s velmi nízkou hodnotou. Bez problému lze odeslat i balík se zbožím v hodnotě 20kč. Zákazník však musí počítat s běžnou cenou poštovného, případně s cenou dobírky.

Kdy mi dorazí balíček?
Obvyklá doba doručení objednávky je do 2-4 pracovních dnů od objednání, nebo od přijetí platby na účet v případě platby převodem. Ode dne kdy vám dorazí oznámení o odeslání zásilky, můžete ji očekávat již následující pracovní den. Zboží nabízené v eshopu Alue.cz je fyzicky skladem.

Oznámení o odeslání balíčku mi přišlo před pár dny, ale balíček nedorazil, co mám dělat?
Doručovatel vás nezastihl na zadané adrese a váš balíček uložil na nejbližší pobočce České pošty. Zkontrolujte polohu vašeho balíčku přes podací číslo, které vám bylo zasláno e-mailem pomocí formuláře track&trace
Balíček lze na pobočce České pošty vyzvednout na svůj občanský průkaz, nebo zavolat a požádat o znovudoručení balíčku. Přijede k vám následující pracovní den.

Mohu si zboží zamluvit a nechat dodat později?
Ano. Zadejte objednávku klasicky přes e-shop a napište na e-mail eshop@alue.cz k jakému datu si přejete zboží odeslat, nebo to napište do poznámky v objednávce. Touto formou je možné rezervovat zboží až na jeden měsíc. Rezervace je závazná.

Co když mi zakoupené zboží nebude vyhovovat?
V souladu s obchodními podmínkami máte právo vrátit nepoškozené a nepoužité zboží do 14 dnů od jeho zakoupení. Oznamte, že vracíte zboží na adresu eshop@alue.cz, obratem vám přijde potvrzení se všemi potřebnými pokyny pro rychlé vrácení zboží. Zboží vraťte do původního obalu/krabičky, pečlivě zabalte a pošlete poštou zpátky na adresu odesílatele, která je uvedena na balíku, ve kterém vám zboží přišlo. Uschovejte si podací lístek, nebo napište podací číslo na kontaktní mail. Díky tomu budete mít jistotu, že e-shop o vašem balíčku ví, jeho přijetí hlídá a obratem vám přijde i potvrzení o přijetí zásilky. Peníze se vyplácejí obratem po přijetí vráceného zboží. Podrobněji je postup při vrácení zboží nebo postup při reklamování zboží popsán na stránce Vrácení & Reklamace.

Nevyzvednutá dobírka
Nákup v e-shopu je uzavřením kupní smlouvy. V případě nepřevzetí zásilky na dobírku dojde k porušení kupní smlouvy. Podle platné legislativy budete vyzváni k úhradě námi marně vynaložených nákladů na dopravu. Zásilka může být poslána znovu pouze při platbě předem a uhrazení nové dopravy.


2. Technické záležitosti

Mám problém proklikat se objednávkou, mohu ji zadat jinak?
Ano, pokud máte technické potíže, nenašli jste co potřebujete, nebo se nevyznáte v systému, lze objednávku uskutečnit přes e-mail. Uveďte název zboží, počet kusů, adresu, PSČ, telefon a formu úhrady. Cena vám bude spočítána ručně. Další podrobnosti dořešíme.

Proč je k dispozici z dopravců pouze Česká pošta?
Česká pošta má pobočku v každé obci. Pokud vás doručovatel nezastihne a balíček uloží na vaší příslušné pobočce, víte kam pro něj máte zajít. Nemusíte za balíkem cestovat, ani ho hledat v jiném městě.

Zadal jsem objednávku, ale nepřišel mi potvrzovací e-mail.
Zkontrolujte, jestli náhodou zpráva nespadla do složky ,,hromadné", nebo ,,spam". Pokud ji tam nenajdete, pravděpodobně jste zadali špatně svůj e-mail a zpráva vám proto nemohla být doručena. Nebo jste mohli okno zavřít dříve, než byla objednávka úspěšně dokončena. Napište na eshop@alue.cz dotaz, jestli je vaše objednávka evidována v systému a podle situace ji vyřídíme podle domluvy, nebo starou stornujeme a zadáte ji znova. Svoji zprávu označte heslem ,,OBJEDNÁVKA". Takový dotaz bude vyřízen přednostně.

Jak balíte zásilky?
Druh balíku se přizpůsobuje povaze zboží.
Doporučený dopis pokud jde o jednu knihu - samozřejmě pečlivě obalenou kartonem, v bublinkové obálce a klopa je řádně zajištěna i lepicí páskou.
Při objednávce dvou a více knih jako balík.
Pojištěné cenné psaní (bezpečnostní obálka) při drobném cenném zboží.
Balíkem do ruky, pokud je objednávka objemná, nebo cestuje křehké zboží.
Při zvolení možnosti „dodání na poštu" jde zboží vždy v balíku.
Balíky jsou viditelně označeny odesilatelem s logem, které má ve znaku eshop Alue.cz

Když to chci někomu poslat jako dárek?
Při zadávání objednávky napište, že se jedná o dárek a upřesněte své přání. Faktura za nákup vám přijde elektronicky na zadaný mail. Pokud kupujete knihy a platíte převodem, můžete si nadiktovat i věnování, které bude vepsané v knize na první stránce. Pokud je zakoupených knih více, upřesněte do které knihy patří jaké přání. Pokud vepíšete poznámku do objednávky, přijde vám vždy e-mailem z eshopu potvrzení a podrobnosti nebo nejasnosti společně dořešíme podle domluvy.

3. Dodatky

๏ Věnujte prosím zvýšenou pozornost vyplňování a správnosti svého e-mailu a své adresy. Jakákoliv chyba v těchto datech může zproblematizovat proces dodání objednávky a vzájemnou komunikaci. Adresu vždy vyplňte s interpunkcí.
๏ Objednávka s formou úhrady převodem bude stornována, pokud platba na účet nedorazí do 14ti kalendářních dnů od zadání objednávky a zákazník nereaguje na žádné e-maily.
๏ Telefon, který zadáváte při objednávce, bude sloužit pouze pro dopravce. E-shop Alue.cz komunikuje výhradně písemně e-mailem, aby nemohlo dojít k žádnému omylu, záměně datumu, nebo dojednaného zboží.

 ๏ Berte prosím na vědomí, že eshop Alue.cz se během reklamací nebo vrácení zboží striktně řídí zákony, které určují podobu internetového prodeje. Vše je řešeno dle platného zákona, ne dle subjektivního pocitu. Jak postupovat při vrácení nebo reklamaci je popsáno na stránkách Vrácení & Reklamace a Obchodní podmínky.